6 augustus - Moab - Monument Valley

6 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na drie nachten in ons fijne hotel Moab pakken we onze koffers in. De kamer lijkt wel ontploft met al onze spullen, wat een puinhoop, maar volgens Niels en Lisa overdrijf ik. Het is knap dat we op een of andere manier alles weer in de koffers krijgen. Die auto van ons lijkt inmiddels een reizend circus, begin me serieus zorgen te maken of we op de terugreis alles meekrijgen...

Vandaag gaan we richting Monument Valley, het laatste hotel waar we maar een nacht zullen verblijven. Daarna nog twee nachten Page, twee nachten Grand Canyon en drie nachten Las Vegas. We gaan alweer de laatste week van onze reis in, time flies...

Maar voor we gaan rijden gaan we eerst nog twee parken nabij Moab bekijken, Daed Horse State Park en Canyonlands.

Het eerste park is wat kleiner en we rijden naar het uitzichtpunt waar we kort rondlopen (zie foto’s). Het park heet Dead Horse State Park omdat er ooit paarden ingedreven zijn die niet af te richten waren en die daar vervolgens, vlakbij de rivier de Colorado, dood zijn gegaan. In dit park zijn filmopnames gemaakt van Thelma en Louise en ook Thom Cruise heeft hier rondgelopen voor Mission Impossible 2.

Dan rijden we door naar het iets verder gelegen Canyonlands. We bezoeken hier de Grand Overview en de Mesa Arch. Allemaal prachtige uitzichten. We doen het vandaag op zijn Japans, alles kort bekijken en korte wandelingen. Het is allemaal prachtig, maar we zijn ook best moe en hebben nu even genoeg rotsen gezien.

We dachten vanuit de parken te kunnen doorrijden, maar er blijkt geen verbindingsweg te bestaan, dus we moeten weer terug via Moab. We hebben intussen echt trek en waren vergeten eten mee te nemen, dus we rijden langs de Mac. We zijn niet voor niets in het land van de ‘M’.

We vertrekken uiteindelijk pas om vier uur richting Monument Valley, circa twee en een half uur rijden. We rijden weer door afgelegen gebieden met af en toe een klein gehucht tussendoor. De huizen die je tegenkom zijn vaak van hout met saaie kleuren of een soort stacaravans. Echt aantrekkelijk ziet het er niet uit. Dit is niet het moderne Amerika, de tijd lijkt hier te hebben stilgestaan. Je moet er toch niet aan denken hier te moeten wonen in the middle of nowhere met haast geen voorzieningen.

En dan komen we bij de beroemde weg met monument Valley wat geloof ik al een miljoen foto’s zijn gemaakt. En wij blijven uiteraard niet achter, we parkeren en maken midden op de weg foto’s. Wel even opletten op het naderend verkeer...

Ons hotel, dat ik al heel lang terug heb moeten boeken om plek te hebben, heet The View.. En het is duidelijk waarom! Onze kamer op de eerste etage kijkt rechtstreeks uit op Monument Valley. Deze avond zien we de zonsondergang vanaf ons balkon, niets geen geklauter zoals gisteravond, maar ook op zijn Japans zeg maar. En het is echt magisch... en wat een sterrenhemel als het donker is.

We besluiten om morgenochtend de wekker te zetten om ook de zonsopgang te bekijken, dit is toch wel een once in a lifetime kans...

Daarna starten we rustig op en gaan dan door naar Page. Daar nemen we even een rustdagje aan het zwembad. In het eerste schema zouden we eigenlijk naar Capitol Reef rijden, maar ik ben blij dat we dat toch hebben ingewisseld voor Page. Hier gaan we ook lekker het water (Lake Powell) op. Dat is het voordeel als je zelf alles regelt, je kunt voor en tijdens de reis je planning nog bijstellen. Zo hebben we gister met zijn vieren ook besloten om in plaats van Zion Park naar de Grand Canyon te gaan over vier dagen. We willen dit toch heel graag nog een keer zien. Dus het hotel nabij Zion gecanceld en via hotwire weer een mooi hotel ‘gewonnen’ nabij de Grand Canyon in Williams. Weer een Best Western Plus, het voelt als zo’n VakantieVeiling momentje...