7 augustus - Monument Valley - Page

7 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag de wekker op tien voor half zeven om de zonsopgang te bekijken in Monument Valley. Bijzonder, iedereen zit stil (op een reuze irritante blerebuil beneden ons na, waarom zetten die ouders zo’n kind niet binnen) op zijn terras of op de uitzichtsplaats. De zon komt echt razendsnel op... (zie foto’s).

We duiken hierna er allemaal lekker nog even in en worden om half 10 pas weer wakker. Monument Valley ligt overigens in een indianenreservaat en het gebied wordt door hen beheerd. Zo is het bijvoorbeeld geheel drooggelegd en is er in het restaurant alleen alcoholvrije bier en wijn te krijgen.

Na het ontbijt gaan we op pad. We maken toch nog wat foto’s op de beroemde weg. Gistermiddag waren we behoorlijk stoffige, nu fris en fruitige exemplaren..

Lisa wil nog wat kopen voor Lisanne en we stoppen bij tentjes langs de weg waar de Indiaanse inwoners sieraden, kunst etc. verkopen. We slagen er goed bij een vrouw waar we een leuk gesprekje mee hebben. Haar drie jonge kinderen scharrelen hier ook de hele dag rond of zitten in de auto. En dat in die hitte..

Ze geeft aan dat de houtbolletjes die in Lisa haar armbandje zitten, volgens Indiaans geloof,  zorgen voor geluk en verdrijving van kwade geesten. Dus met Lisa zit het wel goed..

Dan rijden we door naar Page, een rit van twee uur, appeltje, eitje inmiddels. We blijven hier twee nachten.Vandaag verder een rustig programma. Supermarkt, inchecken en lekker aan het zwembad. We hebben een mooi hotel (La Quinta Inn Suites Lake Powell), het ligt alleen wat afgelegen. Het zwembad heeft een prachtig uitzicht op een parkeerplaats, maar koelt wel lekker af. We bouwen qua temperatuur steeds meer op tijdens deze reis, het is zeker veertig graden (ik weet het, op het moment vergelijkbaar met in Nederland) met als hoogtepunt straks Las Vegas waar het dik in de veertig is. Dus ons tempo ook maar wat aanpassen..

In de avond eten we lekker op terras, het is nog steeds erg warm..

1. Gre v.d. Weide-Swart:
    8 augustus 2018
    Dat gaat snel zou het hier ook zo snel gaan
  2. Marjan en Henk:
    8 augustus 2018
    Wat een mooie reis maken jullie. Fantastisch. We genieten mee!
    Groetjes,
    Henk en Marjan
    PS. Las Vegas is een en al airco. Don't worry!