10 augustus - Williams (Grand Canyon)

11 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag gaan we de Grand Canyon, op een uurtje rijden, nader bekijken. Gistermiddag hebben we vanaf de rim gekeken bij het visitor’s center, maar wat een circus daar. Zo druk, het was echt zoeken om een foto te kunnen maken zonder anderen erop...

Vandaag nemen we de pendelbus naar de South Kaibab Trail, een heel stuk verderop in het park. Dit is niet per auto bereikbaar en dat is te merken, heerlijk rustig. Met deze trail ga je echt de canyon in naar beneden en dat is leuker dan kijken vanaf de rand. Er wordt wel gewaarschuwd dat je naar beneden twee keer zo snel gaat als terug naar boven, dus dat knoop ik goed in mijn oren... Ook staat er een heat warming, maar na Page vinden we het eigenlijk nog wel meevallen hier... Het zijn smalle kronkelpaden naar beneden, maar niet steeds in de diepte kijken... Ik vind het wel spannend met mijn knie over die oneffen paden, er nu doorheen gaan is niet zo’ n heel slimme optie. Lisa vindt het wat minder met haar hoogtevrees, maar laat zich niet kennen. We worden beloond met fantastisch uitzicht en deze keer met zon.

Wij lopen een stuk en keren dan weer om naar boven. En met af en toe even stoppen valt het best mee. Na deze vakantie zijn de kuiten goed afgetraind....Je kunt ook helemaal naar beneden lopen maar daar moet je goed de tijd voor nemen, veel water meenemen en niet op dezelfde dag terug willen. Niels ziet dit ooit wel zitten om te doen. Als weer boven zijn nemen we niet de bus terug maar nemen de wandeling langs de rim trail van ruim vier kilometer terug aar het begin. Ook hier lopen we heerlijk rustig, dit is een stuk beter dan al die drukte van gister. We vinden dit toch wel een prachtig park, wat een natuur..

We gaan eten bij de Maswik Lodge, waar we de vorige keer hebben overnacht en toen ook hebben gegeten. Toen vergistte we ons in de maat van de pizza en hadden er drie besteld met brood erbij (voor het geval het tekort zou zijn). Het was echt gênant zoveel als het was.. Nu nemen we netjes een pizza met zijn vieren, we hebben het verdiend.

We gaan terug naar Williams om lekker even te zwemmen, maar onderweg betrekt het en gaat het regenen. We eten nog een keer in het hotel en onze favoriete zanger is er ook weer... gezellig..

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming... Las Vegas, here we come..