9 augustus - Page - Williams (Grand Canyon)

9 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag op tijd ontbijten. We gaan vandaag een tocht maken in de Antelope X Canyon. Deze wordt beheerd door een Indiaanse familie (Navajo reservaat). Deze tocht heb ik enige maanden geleden al geboekt. Er zijn twee heel bekende canyons, de Upper Canyon en de Lower Canyon, de laatste hebben we vorige keer bezocht, dit vonden we toen fantastisch. Eerst wilde ik nu de Upper doen, maar ik had gelezen dat deze inmiddels erg toeristisch is geworden. De X canyon schijnt kleinschaliger te zijn, dus hebben we daar voor gekozen...

We rijden met busjes naar de canyon waar onze gids Vengie ons verder begeleidt. Ze vraagt aan iedereen waar men vandaan komt. Ons The Netherlands is niet heel interessant, maar bij een groep uit New York veert ze op. Dat zij helemaal daar zijn... Nou ja zeg, weet je wel wat voor tocht wij achter de rug hebben....

Het is echt weer super mooi tussen de rotsformaties met geweldig uitzicht. De lichtval is prachtig zo in de ochtend. We hebben zelfs geluk met een bepaalde inval die alleen in augustus is gedurende 20 minuten per dag. We maken mooie foto’s (zie foto’s) mede met hulp van Vengie. Zij gaat op het laatst ook nog zingen en ik hoop dat Niels en Lisa elkaar niet aankijken dan vrees ik het ergste (later zeggen ze verbaasd dat ze dat nooit zouden doen...). De Amerikanen vinden het uiteraard marvellous.. She made their day.. Wij blijven toch echt wel nuchtere Nederlanders geloof ik...

We vluchten de Wallmarkt even in voor wat koelte en een lunch en laten Page dan achter ons. Weer heel leuk, maar ook een stuk drukker dan de vorige keer.

We twijfelen of we rechtstreeks naar ons hotel in William gaan of al via Grand Canyon rijden en daar dan de zonsopgang gaan bekijken, We kiezen voor het laatste. Na twee uurtjes bereiken we dan de Grand Canyon. Een plek die we eigenlijk niet zouden aandoen deze reis, dus toch vrij verrassend. En de schoonheid van deze plek verrast toch weer, wat is dit een prachtig gebied.... Het is al mooi dat je dit een keer mag zien, maar als er twee keer komt, ben je wel een bofkont...

Onderweg hadden we het al over het weer deze vakantie. We hebben nog geen regen gehad terwijl we vorige keer vaak giga regenbuien (zelfs in woestijngebieden als Death Valley en Las Vegas ) hadden. Daardoor koelde het wel steeds even lekker af, nu is het echt heel warm. Maar zowaar krijgen we hier vandaag in Grand Canyon bewolking en donkere wolken. We vinden het wel even heel lekker want de temperatuur daalt ook. Maar o ja, we waren vandaag gekomen voor de zonsondergang. En een zonsondergang zonder zon, tja dat is een beetje zonde(r) zeg maar... We besluiten dus door te gaan naar ons hotel in Williams op nog een uurtje rijden.

Ik heb geen zin meer om naar het stadje te rijden, dus we eten in het hotel. En dat is echt heel lekker! Er treedt een artiest op met best lekkere muziek. We zitten hier pal aan de Route 66 en Hotel Californië past perfect bij de sfeer. Totdat Niels bij dit liedje het gevoel krijgt dat het oudjaar is (top 2000) en Lisa de zanger betrapt op wel heel hardnekkige samentrekkingen van zinsdelen en woorden..  We moeten elkaar maar niet meer aankijken, het is wel heel grappig en gezellig....

Morgen gaan weer naar de Grand Canyon om te wandelen, daarna is het over met al het natuurgeweld en gaan we ons opmaken voor een paar daagjes gekkenhuis... Las Vegas..