8 augustus - Page

9 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

In de ochtend bij het ontbijt komt Erik een collega tegen, dat is toch wel heel toevallig...

Op onze vorige reis naar de USA zijn we ook in Page geweest, maar hebben toen het Lake Powell overgeslagen. Vandaag maken we met een boot een tocht over het water. Je ziet nu de rotsen weer op een heel andere manier. Maar wat is het heet hier zeg... Terug maken we mooi gebruik van de soort golfkarretjes terug naar de haven, dit is een hele stijle klim vol in de zon met weer veertig graden.

We rijden door naar Lone Rock een strand aan Lake Powell. Je kunt hier met je auto het strand oprijden. We rijden wel iets door maar het is diep zand en daar moet je toch wel een 4x4 voor hebben. We parkeren en lopen verder. We zien een Italiaans stel vaststaan met hun auto (ze worden pas bevrijd als we weer weggaan...). Wat zijn we blij als we in het water liggen met deze hitte.... Daar blijven we dan ook bijna een uur liggen.

Volop vermaak om ons heen, niet te geloven, we kijken onze ogen uit. Die Amerikanen staan daar met giga campers op het strand. En wat daar dan omheen is gebouwd... Keukens, tenten, bbq’ s, glijbanen naar het water toe. Wel gezellig. Die gasten lachen zich dood als wij naar het strand gaan alleen met ons tasje... Direct naast ons hebben ze een opblaas waterspeelgoed mee van 3x3 meter ofzo, dan werden onze kinderen toch wel afgescheept met zo’ n bootje voeger.

We raken ook aan de praat met een stel uit de omgeving Den Haag. Wel leuk om te horen hoe iedereen reist, we hebben een gezellig gesprek al badderend in het water. Wel typisch Haagse bluf. De man heeft het al gauw over de verzekeringspremies van zijn Mercedes en zijn Golf en zijn boot thuis. Wij laten onze Hyundai maar even buiten beschouwing, maar moeten er wel om lachen. Ze hebben familie in Alkmaar, het is echt een kleine wereld!

Hierna gaan we lekker terug naar het hotel met airco... In de avond rijden we naar Page waar we een hapje eten. Om negen uur is het nog steeds 37 graden... De bediening is niet heel geweldig. We geven iets minder dan de 20% fooi die ze al hebben  opgeschreven voor ons op de bon. De vrouw vraagt of we echt maar zoveel fooi geven, au!

We sluiten de avond af met een kaartspelletje Duizenden met een glorieuze winnaar.... (ik noem geen namen😏)...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl