25 juli Las Vegas-Cedar City

31 juli 2018

De eerste dagen moeten we vooral afstand overbruggen. Plan A was eerst om direct naar Salt Lake City door te rijden (600 km) maar na de reis van gister ben ik blij dat ik ook een hotel op de route in Cedar City heb geboekt. Het wordt dus plan B.

We doen het in de ochtend rustig aan maar zijn wel op tijd wakker, je lijf staat toch nog op Nederlandse tijd. Erik en ik gaan de auto halen en het is niet waar, weer zo’n rij. We pakken mooi een taxi naar het verhuurbedrijf waar ik ook rijen verwacht. Maar we zijn de kudde net voor en zijn direct aan de beurt gelukkig. Het gaat soepel en we mogen zelf een auto uitkiezen bij de minivans.

En dat is nu net iets wat ik niet zo goed kan, kiezen... Dus tot verdriet van Erik bekijken we alle auto’s en nog een keer tot de beste gekozen is. Komt er een familie aanlopen, die kijkt een keer en stapt in mijn auto tssss... Nou ok dan die ernaast van hetzelfde merk maar... Instappen, starten en... niet gaan, want het motorlampje blijft branden. Daar gaan we weer. We besluiten een typische Amerikaan te nemen, een Grand Dodge. Giga kofferbak waar onze vier koffers (genoeg ruimte om lekker te kunnen shoppen hier) en koelbox makkelijk inpassen zonder gedoe. Het ding heeft een power, dat is wat anders dan onze Hyundai. Heerlijk, maar volgens Niels de draaicirkel van Ron Vlaar.

We blijken de verkeerde TomTom mee te hebben.. Gelukkig biedt Niels uitkomst met Google maps en dit blijkt echt prima te werken.

Terug naar het hotel, even lekker zwemmen en dan gaan we op pad. Onderweg gaan we langs de Wallmarkt, dit vinden Lisa en ik altijd al een uitje op zich.. Wat een megasupermarkt echt alles is er te krijgen. De koelbox en boodschappen worden aangeschaft en we rijden verder naar Cedar City.

We eten pizza in een leuk restaurant. Niels heeft geen ID mee. De serveerster geeft zijn biertje aan mij en mijn cola aan hem, dan mag het wel... Utah is heel erg religieus en streng met alcohol. De grens ligt hier op 21 jaar dus Niels mag net wat drinken hier..

We moeten wennen aan het tijdsverschil en gaan er op tijd in..

1. Nicolette Van Broekhoven:
    4 augustus 2018
    Leuk om jullie blog weer te volgen! Veel plezier! Have fun you guys!
  2. Melanie:
    5 augustus 2018
    Oef wat een gedoe bij die auto's zeg .. gelukkig hebben jullie en blikkie. Balen dat dat eerste biertje niet lukte Niels, wat zal je er een trek in hebben gehad haha. Beter prop je je paspoort in je mam's handtas!