24 juli - Daar gaan we weer!

31 juli 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

USA 2018

Ik was eigenlijk niet van plan om weer een blog te gaan maken, maar na een aantal dagen kwam tijdens een van de lange ritten naar voren dat het toch wel erg leuk is om later terug te lezen wat we allemaal hebben beleefd tijdens onze reis. We hebben het blog vorige keer ook laten printen in boekvorm en dat is toch wel een mooi naslagwerk. Dus daar is ie dan toch weer... de officiële Prangers 2018 blog... Lees en huiver...😀

Het lukt nog niet om de foto’s bij de juiste verhalen te plaatsen, maar kijk even onder de button foto’s.

24 juli- Amsterdam - Las Vegas

Eindelijk is het zover. Toen we in september goedkope tickets zagen naar Las Vegas besloten we spontaan deze te boeken. Nog zonder een concreet plan hoe we de reis wilden gaan invullen. Wel wilden we graag naar Yellowstone, een van de mooiste natuurparken in Amerika, dus daar zijn we omheen gaan plannen.

Hoeveel routes ik niet heb bekeken... het was best even lastig. Want Yellowstone ligt toch best wel een beetje uit de route. Maar het is gelukt mede na diverse reacties op het allesamerika forum dat ik hiervoor gebruik. En dan door de maanden heen hotels boeken, weer cancellen, toch weer wat wijzigen, het is leuk om te doen en een sport om alles zo goed mogelijk te krijgen tegen mooie prijzen. De hotels zijn duurder geworden ten opzichte van vijf jaar terug maar de tickets en de auto heb ik heel goedkoop kunnen boeken. Zeker als ik nu de prijzen zie. Dus Amerika, here we come again! En weer met zijn viertjes, hoe mooi is dat nog een keer...

Maar.... de weken voor ik wegga vind ik het altijd wat minder mooi worden en vraag ik me af waarom ik dit in godsnaam heb bedacht en dan vooral het verre vliegen. Want dat blijft wel een dingetje.. Met de auto rijd ik ook het liefst zelf, maar met vliegen is dat een minder idee ben ik bang... Dus is het de laatste dagen weer pure stress..

Op Schiphol is het gekkenhuis en we doen er even over voor we alle formaliteiten achter de rug hebben. Er is nog tijd om even wat te drinken en te ontbijten en dan moeten we al naar de gate. Uiteindelijk hebben we een uur vertraging en moeten in het vliegtuig wachten. Het is een oud model van Americain Airlines zonder entertainment etc. Het kreeg best slechte recensies (niet echt bevordelijk als je vliegen al niet leuk vindt) maar het viel ons reuze mee. We hebben stoelen bij de exit row geboekt en hebben veel beenruimte. Lisa heeft leuke films op de IPad gezet en deel 1 van de reis naar Philidelphia (7 3/4 uur) verloopt voorspoedig. Na het landen duurt het nog lang voor we er uitmogen. Wij hebben echter ruime overstaptijd. We moeten hier al door de douane, waar we naast Calvin Stengs van AZ staan die voor zijn knie hier naar de arts gaat. Daarna koffers ophalen en weer inchecken, zo we zijn even bezig.

We blijken echter weer vertraging te hebben en gaan lekker even wat eten. Daarna deel 2 van de reis Philidelpia - Las Vegas. Nog eens 4,5 uur vliegen. Deze vlucht is wat onrustiger maar ik dommel aardig weg af en toe en het gaat toch wel snel... dit wordt niet door iedereen zo ervaren geloof ik. Maar we zijn in Vegas waar op het vliegveld al gokmachines staan...

We zijn echt behoorlijk verreisd; we zijn al zo’n twintig uur onderweg. Nog even de auto ophalen.... We gaan naar buiten waar de shuttlebussen naar de verhuur rijden en daar staan toch rijen. Bovendien is het zo tegen middernacht nog steeds tegen de veertig graden en de moed zinkt ons in de schoenen. We bellen het verhuurbedrijf, stappen uit de rij en gaan naar het hotel. We zijn echt helemaal gaar en willen alleen nog maar slapen.

Maar we zijn er weer, de reis gaat beginnen😀