31 juli - Old Faithfull (Yellowstone) - Jackson Hole (Grand Teton)

1 augustus 2018

Vanuit ons hotel, waar we eerst lekker ontbijten en nog even van de unieke sfeer genieten, lopen we het geisergebied in en maken een rond over de aangelegde plateaus. We hebben het geluk dat de Castle geiser net ontploft en zien ook de Old Faithfull nog een keer.

Daarna pakken we onze spullen en gaan we de Grand Prismatic, die we gister van bovenaf hebben bekeken, nu vanaf de boardwalks bekijken. Het is er al druk maar we kunnen de auto kwijt in de berm. Het is echt een fantastische geiser om te zien, wat een kleuren. Maar gister vanaf de berg was eigenlijk nog mooier.

Ook hier weer busladingen Japanners die volgens mij alles alleen door hun IPad bekijken en nauwelijks echt iets zien.. En toch wel de irritante gewoonte hebben overal foto’s te nemen waar je op moet wachten, maar dwars door jouw foto heendenderen...

Het is twaalf uur als we wegrijden naar ons volgende reisdoel Jackson Hole, net voorbij Grand Teton park. Dit natuurpark ligt vrijwel vast aan Yellowstone. We rijden in een keer door. We rijden door Grand Teton, met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen van de Rocky Mountains.

Na deze volle dagen in Yellowstone zijn we toe aan een middagje zwembad... We zijn echter te vroeg om in te checken. We gaan nog even lunchen in Jackson Hole, een leuk Westernstadje, groter dan verwacht. En daarna liggen we lekker aan het buitenzwembad, weer met WiFi, even al het nieuw bijwerken... Het is lekker warm hier.

In de avond eten we bij een trendy pizzeria in het leuke stadje.